Aile Terapisi

Aile terapisi veya aile danışmanlığı, önemli yaşam geçişleri veya zihinsel sağlık koşulları gibi ailenin psikolojik sağlığını etkileyen belirli sorunları ele almak üzere tasarlanmıştır. Birincil tedavi modu veya tamamlayıcı bir yaklaşım olarak kullanılabilir.
Aileler, maddi sıkıntı, boşanma veya sevilen birinin ölümü gibi aile ilişkilerini zorlayabilecek stresli bir olayla karşılaştıklarında terapiden yararlanabilirler. Ek olarak, depresyon, madde bağımlılığı, kronik hastalık ve gıda sorunları gibi aileyi bir bütün olarak etkileyen ruh sağlığı sorunlarının veya iletişim sorunları, kişilerarası çatışmalar veya çocuklarda davranış sorunları gibi günlük kaygıların tedavisinde etkili olabilir.
Aile danışmanlığı, bir veya daha fazla bireyin sorunlarını çözmek için aile üyeleri arasında anlayış ve iş birliğini geliştirmeyi amaçlar. Örneğin, bir çocuk sosyal ve akademik sorunlar yaşıyorsa, terapi, çocuğun davranışını tek başına değerlendirmek yerine, çocuğun dışa vurmasına katkıda bulunabilecek aile kalıplarına odaklanacaktır. Aile, sorunun kaynağını ortaya çıkardıkça, çocuğu ve diğer aile üyelerini desteklemeyi öğrenebilir ve çocuğun istenmeyen davranışına katkıda bulunan koşulları en aza indirmek veya değiştirmek için proaktif olarak çalışabilirler.